julidagar

med matilda





töreboda

hade en förträffligt fin eftermiddag i töreboda med josse och hanna igår. vi fick se töreboda från en infödds ögon, spelade cluedo, tysklandprat, hade picknick vid göta kanal och hade det bara mys. ni är fina ni.













mitt hjärta slår för båda två

På ett sätt är mitt hjärta delat. Den ena halvan tillhör skövde, hemma och allt och alla fina där. Min vardag helt enkelt. Men den andra halvan är lika betydelsefull. den tillhör stugan, skogen, livet, mormor och morfar och alla andra människor här uppe. Jag älskar och har alltid älskat att vara här. På söndag åker jag hem. Jag vill inte åka hem. Det är när man cyklar på en landsväg, känner doften av nymogna hallon vid vägkanten som man känner doften av livet. Känslan sprider sig från tårna till huvudet och att man till slut inte kan låta bli att skratta åt hur underbart det är att leva. Igår träffades vi som känt varandra hela livet. Vi som lyssnat på vad våra föräldrar gjorde som unga. Tänk vad mycket vi gjort genom årens lopp. Nu är vi helt plötsligt nästan vuxna. Det känns som igår vi lekte skattjakt här ute i skogen. Landet vs stan. Mitt hjärta slår lika mycket för båda två.

two door cinema club




lyssnar på lite fint

en solig dag i juli








sista från i lördags

that's the way I like it


finaste slutet

I'll go with you

åh vad jag vill läsa harry potter nu, den sista på eng


en solnedgång i juli

sitter ute på gräsmattan där jag hittade bäst täckning. har sett på allsången, carl var med. han var finast. that's the way I like it. är lite ledsen att vi inte kom dit. igår pratade jag med min fina josefin i en timma och fem minuter. kändes som en evighet sedan vi sågs eller pratade. men vi ses snart, på söndag återvänder jag hem. men jag känner ändå att jag skulle vilja bo här jämt, jag skulle vilja leva detta sommarlov igen. man säger så mycket som man ska göra och inte ens hälften blir gjort. jag har inte varit uppe hela nätterna, sett solnedgången med mina finaste eller åkt på båtutflykt. lite av allt som jag hade velat göra. nu sitter jag här och ser på ett laggat webballsång. men jag saknar alla fina, så det ska bli roligt att komma hem (och jobba...) men också träffa alla på kvällarna. lovisas kompis är här, på torsdag är det lite kalas och jag har börjat ta upp övningskörningen igen. hej då.

sgt pepper tröja från la France




if you wanna come back its alright, its alright


har haft den här låten i huvudet sedan jag såg vaccines på peace and love, love it

världen är mörk

norges bombning och hemska händelse på ungdomslägret har satt spår i många människor. inte trodde man att sådant här skulle hända uppe i fridfulla norden. mitt i allt dör amy winehouse. vad händer med världen?

jag och matilda

vi sitter här i skogen och har det bra. igår åkte vi hit jag och min matilda. vi badade, städa båten lite och rodde lite på sjön, gick och köpte glass och sedan sov vi i lilla sjöstugan. idag har vädret varit sådär så vi har mest suttit på verandan och spanat. vi gick en sväng på skogsvägen till stugbyn och på hemvägen klättrade vi upp i ett älgtorn. väldigt festligt må jag säga. hejdå och godnatt. nu är det svart som natten ute.


They teach her to be nothing at all.


finns inga ord.

after all this time

sitter i matildas säng. mysigt. nu är harry potter eran slut. men harry kommer för alltid finnas i våra hjärtan. jag har levt med harry potter sedan jag var liten och såg första filmen, dubbad haha, när jag var sex-sju år. och böckerna. minns när min mamma och pappa fick läsa de första böckerna för mig, men sen slukade jag och väntade efter varje bok. ikväll såg jag slutet med karin och filiph. det var fint. jag och karin var lite i exstas som vanligt. och sen var det bara slut. vi gick från bion och vänta på filiphs buss, gick och mötte matilda och nu sitter vi här. imorgon tar vi bussen tillbaka till stugan. jag hann träffa linnea innan bion också. det har varit en fin kväll det här. kram på er.


sjutton




den dagen jag fyllde sjutton år

Bonjour och hej

hej bloggen, hej sverige och världen. jag kom hem i lördags morse efter en vecka i Nice och franska rivieran. en vecka av värme, sol, bad och lite allmänt turistande. jag handlade upp mina födelsedags euros snabbt och fick med mig ett och annat tillbaka hem. Vi besökte även Monaco men spenderade mestadels tiden i Nice. Jag fick agera guide med min franska när engelskan inte förstods. Men nu är jag tillbaks till fina sverige igen, det känns bra. solen skiner, men innan stod regnet som spön i backen. imorgon tar jag mig en tripp till skövde, ska hinna träffa linnea, gå på den sista harry potter med karin och filiph och sedan nästa dag ta med mig matilda upp tillbaka till stugan. ska bli fint, jag har saknat mina fina filurer. hejdå.









bara några bilder



Au revoir

samma dag som jag fyller år fyller även the man of drums år, grattis ringo starr. min dag har bestått av packande och utforskning av min nya mobil. mihi. idag mår jag även lite bättre och imorgon far jag till Nice, Frankrike. Au revoir mes amis.


a bientout la suede

jag var 17 år, 17 år i staden där jag växer upp och så märker man hur fort det går

Nu här jag snart varit 17 år i en dag. Känner mig inte ett dugg äldre. Skulle vilja vara såhär gammal jämt. Puss och kram på er fina som sagt grattis. Det gjorde mig glad. Godnatt!

7 juli

hej, idag fyller jag 17 år thihi


här på bilden; trött, sjuk och har fortfarande inte smält sweet jackie

onsdagen den sjätte juli tvåtusenelva

hostar lite, sett på vänner, lyssnar på massa fin sommar-2011-feeling-musik, spammar filiphs spotify inbox, ätit toblerone, klappat katten, fikat, träffat mormor och morfar, suttit på trappan en stund, sen frös jag. det är tråkigt att vara sjuk. nu ska jag se ett till avsnitt vänner. puss på the chan-chan man.


i don't want no morning lies no, I just summer all around

sitter och hostar upp mitt inre. kanske inte riktigt men det känns så. är sjuk. är trött på att vara sjuk. sitter här och äter chips-stjärnor, lyssnar på gamla mando b-sides från min mobil och det känns som 2009. ska ladda upp lite bilder om internet här på vischan tillåter det. god eftermiddag.

glömt hur mycket jag lyssnade på den här låten då

you are above and beyond me

mando diao. ni var above and beyond me. för den spelningen i lördags på utopia för mig och några tusen till kan inte beskrivas med ord men hade allt som gör att jag alltid älskat och älskar dom. alla som blev helt stumma under dalarna, att äntligen få hoppa omkring till song for aberdeen och skrika ut "now it's payback now it's me against the world,  björn som sjunger your lovers nerve, gustafs tal till kristian och sweet jackie, det händer inte tänkte jag, det händer verkligen inte. men det gjorde det. på toppen av det no more tears. världens grymmaste setlist. björn hoppas ut i publiken och gustaf vaskar öl.

mando kommer alltid finnas i mitt hjärta. för de är och kommer alltid att var above and beyond me. för alltid.


it was peace and love, a festival downtown

åh herregud. hemma efter en fantastisk vecka. så hes att jag knappt kan prata, är sjuk men ack så lycklig. carl var fin och mando var obeskrivliga. när daniel kom ut och spelade dalarna, song for aberdeen, your lovers nerve och sen sweet jackie tillägnad kristian. ja, tårarna rann. det var så himla grymt och så himla fint. gråtande carro på storbildsskärm, check! all musik, alla fina människor jag träffa, känslan och lyckan. åh. blev ingen sömn inatt. kändes bara inte värt. spenderade nattens timmar med molly och hennes vänner inne på vanliga campingen och morgontimmarna inne på lugna med lisa, moa, alex och mina kompanjoner josse och matilda där även fler anslöt sig senare. och icke all förglömma personer är robert pattinsonkillen och bullkillen den natten. det blev chipsätande tills det var dags att börja plocka ihop allt. säga hejdå till alla. vill bara göra resumé av alla dagar. det här var om lördagen. har sovit massa nu här hemma. ska sova ännu mer. godnatt.

RSS 2.0