LONDON CALLING


see ya on thursday!

lördag

oplanerade dagar blir oftast de bästa

chillar med matildis


torsdag

hade tyskaprov och blandade helt ihop vad teilnehmen betydde. blä. Men pannkakor till lunch gjorde dagen lite bättre. Efter skolan jobba jag, klara och elina med historiafilmen. Kommer bli så roligt att visa den! När vi filat klart på det mötte jag upp min fina vän Molly och vi vandrade ned mot stan. Tog en donut och uträtta våra ärenden. Så fint avslut på dagen. Imorgon är det fredag, alltså, höstlovsdag!

dear friends

you make me smile everyday

while my guitar gently weeps


george harrison, så underskattad!

viel freude

here we go again, tyska!


lättroad med mina skills.

MONDAY

Idag gjorde jag äntligen samhällsprovet. Var både med lättnad och oro de flesta gick ut genom dörren. Innan hade jag och karin lunchat med baugette och festis i skåpskorridoren. mysmys. Om en vecka vandrar jag omkring på Londons gator!It's hard to imagine! Samtidigt som josse vandrar omkring på New Yorks gator. Give me Höstlov!


hjärta


02:42

Screw you som skrivit vår samhällsbok! Men vi made it! Kladdkakansdag och ben&jerrys kväll hos linnea. Mysmysmys. Ni är bäst! Nu ska jag sova, precis som björn. maha. Godnatt!


niotillfem

Och även om det inte blev vi efter det, så var det ändå något jag förstod.
Att vad som än händer måste man säga ja.
Våga våga våga. Orka våga. Vilja våga.
Och när man väl vågat – vad det än är – och står där med ord som knyter sig i halsen och kommer ut helt fel, ja då spelar det egentligen ingen roll.
För man kommer inte ligga i en säng och tänka att hela livet flyger förbi utan att man själv får vara med.

-Niotillfem

fredagen den 21/lördagsnatten den 22 oktober

Igår var lite av världens bästa dag och kväll.

torsdagskväll

sitter i min säng, lyssnar på rubber soul vinyl och äter toblerone (lööve it) samtidigt som jag har läst lite samhäll b ( boken kan dö) men har det annars grymt mysigt såhär en torsdagskväll. en katt har jag spinnande bredvid mig dessutom. Imorgon är det fredag, efter skolan ska vi klä ut oss och spela in film om franska revolutionen, mihi!



klia carl på hakan

don't keep me standing here, lead me to yor door

Lyssnar på paul mccartney, min fina paul. Jag skulle vara nothing without him. kramis


måste nog se a hard days night ikväll, är i ett sådant beatles mood just nu, and love it!

Marlon Brando What you got? Marlon Brando When what you got is not enough?

Kristian is back on track, that means sugarplum is back on track. oh dear, this made my day! Saknat sugar så himla mycket, nu är jag glad!

oldie but a goldie

music is there for one thing, to make the pain go away right?

alltid lika klockren när jag ser den på väg hem från skolan. + att jag tror minsann byebyespotify skrevs prick på dagen det inte blev gratis längre.

19 oktober

det är höst i staden och karin är 17 år.


Karin 17 år

Grattis min fina vän som fyller 17 år idag! Du är bäst, kramis på dig!




Halloween+surpriseparty för två år sedan! All we need is Love!

Thoughts of tuesday

Lyssnar på beatles. taggar pauliboy och börjar inse att jag ske se the man. Hjälp. Har lite thoughts of the day. Matteprovet blev ett skämt. Inte kul att vandra i spöregn till och från idrotten. Om min syster inte slutar slå i väggen om min lite för höga musikvolym flyttar jag. Au revoir och godnatt, har sovmorgon till 11.50!


där nere på gatan stod jag förra sommaren, mihi

Goodevening my dear


räknar matte för fulla muggar( not), och vill helst av allt bara slå på ett avsnitt med vm!

kill me

jag hatar matte. jag hatar matte. jag hatar matte. jag hatar matte. jag hatar matte. jag hatar matte.

kill me, matte c prov imorgon!

karinochanna

har och ska fylla 17 år. detta firades lite igår. mysipys.




moonshinefever

ich liebe tumblr

samhäll

kvällens outfit. extra snygg v-ringaning.Elevambassadör nr 1, yes I am! samhällsinformerade nior i Tibro med Filiph och evelina. Nu-väntar jag på att mina padres ska lämna tvn...Imorgon-köpa Paul mcCartney biljett!

paul


10 dec i globen. oh my. jag måste, verkligen måste få tag i biljetter på fredag. Paul McCartney. oh dear god.

En helt vanlig tisdag

Det känns bra att ha sovmorgon till 13.10 en vanlig tisdag. Det känns bra i hela kroppen av att att läsa niotillfem, lyssna på the smiths och äta rostad macka. Det känns bra med vänner som mina. Livet är fint att leva!


min fina klass

vi hade skolfoto idag, hej och hå. min fina klass SP2sk!

Molotov Jive


åh så längesen nu!

Hum, hör dån, jum varifrån


det här ger hopp.

london


fick världens glädjepirr i magen av tanken att jag ska hit om bara några veckor. Känlan av London, England gör mig alldeles fnissigt glad. Jag har nästan kommit över att jag missar arctic och vaccines. För det finns så mycket annat bra med London. Jag kan riktigt se mig själv i höstiga London iklädd halsduk, längre jacka, vantar och kamera i högsta hugg. maha. Camden here I come!

last night

Igår slutade dagen med att jag, matilda, sofia och Gustaf handlade mat, cyklade hem till mig, josse kom och vi åt kebab i pitabröd med toblerone och daimtårta. Gottgott! Resten av kvällen chilla vi i mitt rum. ni är för roliga ni, haha. kramis på er. Idag ska jg skriva klart idrottsuppsatsen. die.

There was something missin in my life Now I’m gonna love you so

onsdag. fotografisk bild och hål på fyra timmar. åkte hem och chilla och fick besök av karin efter en stund. mysigt. efter att vi ätit åkte vi tillbaka till skolan och hade naturkunskap och jag, evve och filiph gick på ambassadör-för-samhälls möte. haha. udda dag. vi photoshoppa lite bilder idag på fotografiskabilden. så himla chill lektion. så gött! nu ska jag skriva historia, so long!

serenades peace and love 2011

kanelbulle

jag och karin fick inga gratisbullar i skolan. så vi gick och köpte några efter skolan, mihi. gottgott!

London baby!

lite sådär spontant blev en liten tripp till min älskade stad London bokad. åh. så himla bra! lite otursamt spelar arctic monkeys+the vaccines kvällen vi anländer...hade ju varit fint liksom. men men. London! oh happy day!


Falling about You took a left off Last Laugh Lane You just sounded it out You're not coming back again.

my heart breaks into pieces

måndag

pretty tired. men karin har skrattat sig igenom dagen. väldigt underhållande. kram och godnatt. nu ska jag se på veronica mars.

gunned down in a fight, it was a bloody pleasure

jag vill bara skrika there is nothing more to this och leva igen.


fin helg

finally home. men Hjo var verkligen wonderful! buss, fika och guidning av Hjo, sitta i hamnen och prata, gå runt, mysa i mollys soffa, gå och köpa pizza och annat, red ridinghood, inglorious bastards, personleken och somnar till sist väldigt sent. hehe. lite missar med busstider gjorde att jag kom hem för en liten stund sedan. Är så trött att jag snart avlider. Men måste plugga innan jag kan slänga mig i soffan med ett avsnitt med veronica mars. moha. har sjukt mycket att göra till den här veckan, inte kul.

en fika på Njuta

off we go

hejsvejs om ett tag tar jag min väska och rymmer till Hjo! ha det fint i lingonskogen!

RSS 2.0