konfettiregnet

något nytt konfettiregnet

Början på något nytt

Och ja där var gymnasiet slut. Jag började skriva här dagen innan den där regniga augustimorgonen för tre år sedan när jag steg in genom hörsal A:s dörrar och såg mina framtida klasskamrater. Inte trodde jag att så mycket kunde hända på tre år, att jag skulle lära känna så många människor och att livet inte är en dans på rosor hela tiden. Hejdå Västerhöjd. Nu går jag inte i skolan mer, även om det är svårt att greppa. Men det är inte slut än, vi har varann allihop och det är antagligen nu livet börjar.


Student


JAG HAR TAGIT STUDENTEN

Igår tog jag studenten. Fast jag har inte fattat det än. Det var den bästa dagen i mitt liv. Bara massa kramar och skratt hela dagen med de bästa personerna i hela världen. Men fortfarande, nej jag fattar inte. 

T R E

 
 
Idag har Julia och jag testat att sätta upp min balfrisyr. Det är tre dagar kvar. T R E. Och jag har ångest över att jag inte dokumenterat ordentligt den senaste veckan, vilken varit så himlahimla bäst. Hade mina sista redovisningar i måndags och tog fina studentkort hos Mollys pappa, grillkväll i Karstorp i tisdagskväll, SP-fest på skolan med alla lärare och samhällare (BÄSTA EVER) på onsdagskvällen och myste och dansade på Glädje och drack rosévin(inte gott). På torsdagen myste jag och klassisarna först på bogrens och dansade kvällen lång på Husaren. Nu är det tre dagar kvar och jag vet inte längre om jag vill ta studenten. Alla fina klassisar och alla fina vänner, hur kommer jag kunna klara mig utan er? 

RSS 2.0