CONVERSE



Idag är det onsdag och jag hade inställd lektion och började tio i elva. Hann med att ta kort på mina fötter, se på ett avsnitt med new girl och gå på jobbmässa. Borde egentligen plugga religion. men okej ska. snart.

SMILE

Har typ skrivit klart historiauppsatsen och ser på the New Girl. Och lite på det här, så himla roligt!

LINNEA 18 ÅR

Idag fyller min fina vän 18 år. Vi pyntade skolan med flyers med bilder på Linnea och serpentiner. hihi.

Eftersom jag inte har en fin nytagen bild på min vän. hej 2009, tiden utan framtidsångest.

killme

Imorgon, okej idag, vill jag ingenting hellre än att kolla på film. Men jag har istället en historiauppsats att skriva, sammanställa mina iaktagelser över börsen, läsa och föra loggbok och ta bilder till en bildserie. Mest kill me på historiauppsatsen. why oh why. 


redlipsmotion

Jag känner värmen stråla in genom fönsterrutan. Det är vår, det är typ vår! Igår var en himla fin kväll i Hjo med Molly, Sara och Sandra. Vi såg på när Mimi och Molly spelade på Norra Piren. Det var så grymt bra! Nu har jag ätit mat, cheesecake och snart tårta. Mormor och morfar är här. Hejdå nu ska jag gå och krama min fina stora lillasysyster som vi firar idag.

ganska ful, men ganska kul.

KICK-ASS

Är helt slut. Ganska rolig dag faktiskt. Ingen tyska och knappt någon samhäll då vi en halvtimme hade disco i hörnet utav klassrummet när Patrik var på vift. Som alltid blev alla helt hyper att det var pannkakor i maten, pannkakstävling och sånt haha. Efter skolan tränade jag och josse ( Go träningsdagbok!) och på vägen hem cyklade Linnea ikapp oss och anslöt sig till vår äta-glass-och-se-på-kick-ass-kväll! Så även om jag borde skrivit historia uppsatts hehehe var det här en så himla värd dag! puss på allt!

They say it's your birthday We're gonna have a good time I'm glad it's your birthday Happy birthday to you.

Grattis systrami på 13 års dagen! PUSS

.



SÖNDAG

och där var lovet slut. jaha. kul. inte alls. vill jag gå och lägga mig? nej. vill jag gå till skolan imorgon? nej. vill jag se på film? ja!

saturdaynight

Igår spenderade jag kvällen med förträffligt mina fina vänner Josse, Hanna och Elin. Discobowling, pizza och efterätt på Riviera. Så himla bra kväll.

Linneadag

Idag har jag varit med min fina vän Linnea. Vi började dagen med att gå en liten promenix och har resten utav dagen sett på vänner, pratat om gamla tider och längtat till Greklandsresan i juni, wohohoho. Även om vi inte gjort alls mycket är jag så himla trött just nu! Såg att jag taggats i nians spexfotobilder, det var en minnesvärd dag iklädd guldfärg. I'm never gonna do that again! Imorgon ska jag åka till Göteborg med mi familia och på lördag ska vi bowla+äta gott med bästa tysklandsmänniskor! LOVELY!


Linnea i Göteborg första veckan på året när vi åt godaste maten!

MY BEST FRIEND/HELLO SAFERIDE

You call me up in the mornings
We’ll stay on the phone until dawning
You tell me secrets I actually keep
You call me up around noon and
Bring me all the good gossip
You hold my head when I throw up
I hold your hand when you weep

And we talk about friends
And we talk about records
Talk about life
And we’ll talk about death
And we dance in the living room
Dance on the sidewalks, dance in the movies
Dance at the festivals, dance, dance
No men ever really dance like this

Damn! I wish I was a lesbian
Damn! I wish I was a lesbian
Damn! I wish I was, and that you were, too
So I could fall in love with you

You call me up in the evenings
And tell me what they did this time
No matter what, I’m by your side
When it’s raining, we’ll go to the video store
We even like the same movies
No damn jedis or hobbits, this time!

And you laugh at my jokes
And I laugh at your jokes
And I even like the birthday presents you get me
And we dance in the living room
Dance on the sidewalks
Dance in the movies
Dance at the festivals
Let’s dance, dance
No men ever really dance like this

Why don’t I fall?
Why don’t I just fall in love with you?

februarifika

två bilder från när jag, Evelina, karin och Josse fikade en fredag. Bra eftermiddag!


en josse

552



lite ur min bokhylla.


VALENTINES DAY/TUESDAY

Idag eller igår, klockan har passerat midnatt såg jag precis, var visst alla hjärtans dag. Dansat omkring med katten min i huset till transmission och love will tear us apart, som vilken tisdag som helst. Gick i lätt snöfall mot city och träffade min bästaste Josefin. Jag handlade födelsedagspresent till min lillasyster som fyller 13 (!) år nästa vecka. Gick till vårt älskade willys och köpte oreo, Brejk och B&J. Marshen hem i snöstorm liknade Barnen på Frosmofjället. Även en del snö så blev det en finfin kväll, såg på 500 days of Summer och Nowhere boy. puss och kram!


haha, ett och ett halvt år gammal bild!


DANCE TO THE RADIO


foto från inatt när jag såg på de sista avsnitten av veronica mars och lyssnade på Joy division. just nu sitter jag på golvet, med fläta och lyssnar på den här spellistan.

FIN DAG

Idag var en Karin dag. Fikade på Rådhuset i ett par timmar, vandrade omkring i vår lilla stad, en mycket lång stund på Akademibokhandeln bland en massa fina böcker. Gick den långa vägen hem i kylan till min boning, åt köttfärssås och spaghetti, såg några avsnitt med den fabulösa Veronica Mars och hade det bara mys. Du är fin du, kram.


mitt vinterparadis





mitt andra hem. sportlov, oh yes yes!

FREDAGFREDAGFREDAGFREDAG

Fredag, äntligen fredag, äntligen sportlov. Hittade på egen afrodans på idrotten, dansade exempelvis till lejonkungen låten! Mäktigt! Åt massa himmelsk god vegetarisk lasagne till lunch och hade svenska och historia. Fick tillbaka proven, yes! Efter skolan skulle vi fixa josses dator, systemåterställde den och var klara efter cirkus 1 timma. seg tid, men efter det gick Jag, josse och Molly till Pims och åt världens godaste cookie-kaka och drack varm choklad. Jag vill seriöst bo på Pims, så himla mysigt! När vi vinkat adjö till Hjo-bon vandrade jag och josse, i isande kyla, hem till sjuklingen Matilda och hälsade på henne lite och till sist begav vi oss till josses place. MYSDAG!GODNATT!


sjuk

Har idag gått iklädd pyjamas hela dagen, sett på Agnes Cecilia, Miss Marple, Veronica Mars och Bambi, gosat med katten min, ätit mat med min far, sovit i soffan med älgfleecefilten, kollat ytterst lite tyskan och öven kollat Stockholmsbörsen( inte frivilligt, samhällsuppgift som nu antagligen ska presenteras muntligt, YAY!) och nu kom min syster hem. Ganska mysigt att vara lite sjuk!

Vackraste filmen jag någonsin sett!

lite jag tänkte på

1. Att jag har världens bästa vänner och klassisar, puss!
2. Vad ska jag göra efter gymnasiet?
3. Nu blir alla helt plötslig 18, hjälp!


en sällsam historia

Nu ska jag se på agnes cecilia med katten min. glömma tyska relativa pronomen och även min förkylning. ADJÖ

you can't kill our fuckers we want it all

Känner hur jag håller på att bli lite sjuk. usch. Idag fick vi tillbaka matteprovet, och åh det kändes så skönt att inte vara besviken när jag vände på pappret och såg poängen. Tänk nästa år, då behöver jag inte gå på en enda mattelektion mer! Lyssnar på mandospelningen från i somras på peace. Det är obeskrivligt vad jag saknar känslan från den stunden. Jag minns hela konserten som i en dimma men ändå så kommer jag ihåg allt nu när jag hör det igen. Jag kommer ihåg känslan innan vi sprang in, förbi vakterna och Molly hade tagit platserna längst fram. Vi stod där och dalarna började spela, men kommer inte ihåg när allt brast, men säkert redan under Song for Aberdeen. Hade så länge velat höra den live. åh. hur gick månaderna så snabbt när jag kommer ihåg sekvenser den dagen så tydligt.

over and out

MÅNDAG

Måndag igen. Chillar i min säng med extra mysiga strumpor. På onsdag har jag fotografiskbildprov men annars är jag a free elf. haha. Lyssnar på Håkan och skulle ge vad som helst för ett paket oreo. Nästa vecka har vi sportlov. Oh so much sleeping. Hejsvejs bloggen.

FINALLY FRIDAY

Det är fredag. Jag är så himla trött. Beeptest på idrotten, frankensteins monster på svenskan och historiaprov. Firade att det var fredag med fika på rådhuset med mina finisar. Vi satt där flera timma roch hade det så himla bra! ni är så bra!

TORSDAG

Ska börja plugga det sista inför andra världskrigetprovet imorgon. Är så trött så att jag bara skulle kunna somna! Imorgon är det fredag. lyssnar på Marie Antoinette soundtracket och ska åter igen gå igenom dagen-d, slaget vid Stalingrad, molotov-ribbentroppakten och det svenska folkhemmet. tack och adjö!


hahah så himla dålig bild, men det var några veckor sedan, jag josse och ett juicepaket en lördagskväll!

RSS 2.0