slut på februari

Imorgon är det slut på februari. Denna fruktansvärda men händelserika störda månad. Mars, jag välkomnar dig med öppna armar!

Fest

Det blev världens bästa hundradagars i måndags. Verkligen askul. Världens bästa förfest och på bogrens dansa vi loss till living in america och clamour for glamour. Åh och snart är det slut på allt som har med skola att göra!


projektarbete

Skriver projektarbete like a boss.

WHEN YOU WERE YOUNG

"you sit there in your heartacahe, waiting on some beautiful boy to save you from your old ways"

Etthundra

Färgglada ben och idag exakt 100 dagar kvar tills studenten. Ikväll ska jag dansa, sjunga och kramas med massa fina vänner. Åh vilken underbar måndag.


Please don't tell me this dream is over

Idag har jag lyssnat på den här låten. Och även fast jag lyssnat på den tusen gånger har den aldrig betytt mer än just nu.


Söndagslista

 

hur var din dag igår?
Igår var jag seg efter fredagen, hoppade runt i min nya klänning med krage, åt m a s s a mat, tårta och efterrätt. Var därför mätt hela dagen. Såg på melodifestivalen i brist på annat i min stuga med familjen min. Ungefär så var min dag. Var även ute och sög i mig solens strålar mitt på dagen. Men en mycket fin dag.

vilket är ditt största beroende?
Lypsyl

vad gör du när ingen annan ser?
är inne alldeles för mycket på datorn

finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
kramar från fina vänner och sånt fint, fikor och skratt

vad beställer du på krogen?
oftast ingenting, men om det händer typ shots

vilken är din största skräck?
döden.

vad har du funderat över på sistone?
vad jag ska göra med mitt liv

vad var det konstigaste som hände i helgen?
Fredagskvällen

när skäms du?
När jag gör fel

berätta om en minnesvärd bakfylla du haft?
I Grekland var jag aldrig bakis, av vad jag minns. Men när vi hade dansat hela natten till klockan fem, tagit oss ett dopp i havet med ett gäng sweizare, åkt buss i två timmar och tillslut äntrat hotellet vid tiotiden sov vi allihop hela dagen och panikade över att en hel dag bara försvunnit för oss. Det var en speciell känsla.

vem är den mest kända människa du talat med?
Hmm, Mando Diao…alltså jag vet inte

vilka uttryck använder du lite för ofta?
Himla, massa, fint, absolut, typ

vilket är ditt vanligaste vardagsproblem? 
att jag alltid glömmer hur lång tid det faktiskt tar att knyta mina docs ibland.

vad gör du när du är ledsen?
gråter. Massa,

om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
strumpbyxor och klänning

vad ser du fram emot just nu?
att det är 1 0 0 dagar kvar till studenten imorgon

 


80's sweater

Hittade en tröja anno 1982 i stugan att bära över min fabulöst fina klänning och känner mig direkt mycket hipp och trendy. Nu vet ni.


I ö r d a g

Idag är det lördag. Helg åh älskade helg. Igår var knäppt. Vaknade upp mellan Lovisa och linnea. Åt lyxfrukost, som är lika med ägg och avokadomackor. Nu sitter jag i skogen, ätit mat så jag snart spricker och firar Lovisas födelsedag med mormor och morfar. Puss!


Tjugoandra februari tvåtusentolv

Idag är det fredag. F r e d a g. Min syster fyller 14, jag fick hem mitt efterlängtade asospaket med en blommig longlinebra och en mörkblå klänning med fåglar på, hantverkarna är klara och ikväll ska jag kramas, dansa och fylla blodet med alkohol.

 

varje litet steg

"Och varje gång som du ler, hugger det till i mitt bröst, för jag vet att jag aldrig, aldrig, aldrig mer kommer få ligga bredvid och kalla dig för min"

Torsdagslista

vad är ditt fullständiga namn?
Anna Caroline Bergström

när är du född?
den sjunde juli 1994

vilken är din familj?
Mamma, Pappa och Lovisa, och såklart katten min

 vad gör dig lycklig?
Just nu kramar, mina finafina vänner, godis, musik och dansdansdans!

vilken är veckans bästa dag?
fredag (även om jag går i skolan till kvart i fyra) är alltid bäst!

vilken är veckans värsta dag?
Måndag.

vad är din största svaghet?
ibland har jag det sämsta självförtroendet ever och är rädd för att ringa okända människor

vilka är dina starkaste sidor?
Tycker det är jobbigt att beskriva mig själv såhär, men antagligen att jag är omtänksam

vilken var den senaste filmen du såg?
Håller just nu på att ser på the eternal sunshine of the spotless min

vad var det bästa som hände under 2012?
att jag blev kär, fyllde 18 år, besökte Paris och greklandsresan


vad arbetar du med?
Har inte börjat än, men har precis blivit anställd som läxhjälp

vilket var ditt senaste inköp?
Det roligaste inköpet var när jag gick crazy och nätshoppade från Asos förra veckan, annars var det nog en baguette i måndags.

är du natt eller morgonmänniska?
Både och!

vad är din favoritfärg?
svart, grå och blå

vilket stjärntecken är du född i?
kräfta 

hur är ditt drömboende?
Åh, lägenhet med högt i tak och stora fönster med breda fönsterbrädor. Där vill jag blanda äldre möbler med ljusa väggar prydda utav tavlor och vinyler.

vilka saker finns alltid i ditt kylskåp?
har inget eget kylskåp, men det mesta finns alltid i vårat kylskåp hemma

vad är din favoritdoft?
Min flowerbomb parfym från ViktorochRolf

vilka är favoritbutikerna?
Monki, weekday, topshop, asos, american aparell

hemlig dröm?
om jag säger är den ju inte hemlig längre? Men nej ingen just nu..

känner du dig hemma i Skövde?
Hemma här kommer jag alltid vara, men jag vill bortbortbort!

lista från mariao


Torsdag

Idag är det torsdag, även träningsdag. Med bara en lektion på schemat, lite projektarbetsplugg och pannkakor äntrade jag och José actic. Efteråt köpte vi riskakor. Alltså en bra dag.


in your face skivbolag

 
Saknar det mando. Vad bäst de egentligen är. Verkligen. Lyssnar på Never seen the light of day och börjar känna mig som mig själv igen. In your face skivbolag.

Grammis 2013

Åh bästa grammis. Bästa Timo och Kalle moraeus. Bästa per sinding larsen. Och bästa bästa Mando!


Men åter sjönk den i djupets mörker

Idag är det grammisgalan. Är så pepp! Skulle lätt vilja vara inbjuden och hänga där ikväll. Vem vill inte dricka öl med Gustaf Norén himself? Såg Mando för några veckor sedan i Karlstad. Verkligen jättefint. Linnea Dixgård hade världens finaste spetsklänning. Idag har jag sprungit ifatt bussen, mest sett på film i skolan, haft på mig byxor för första gången i skolan på nästan tre veckor (har strumpbyxor annars!) och kramat om en feberfri Karin efter skolan. Kalas!
 
mina finisar
 

Bokrea

Är ni också, eller är det bara jag som blir supertaggad på bokrean när kataloger börjar dimpa ned i brevlådan.

Tisdag

Idag har jag tränat och haft två lektioner, varav en var ett studiebesök hos jehovas vittnen, spelat bohemian raphsody på musikskolan och ätit pasta carbonara. Nu ska jag låta fantasin och inspirationen flöda. Novellskrivning i svenska c och idétorkan är ett faktum.

Här är min väska och mina vantar efter mitt ambitiösa besök på actic.


m å n d a g s å n g e s t

För att lindra måndagsångesten. The eternal sunshind of the spotless mind.


Nerd

Ny vecka. Nytt liv. Ny tröja.


17, glad och oförstörd

 ett år sedan

Do you like the Smiths?

Idag fyller min gamla flamma år. Grattis!

Mänsklig värme

Jag och min man


Shots och Göteborg

Mitt sportlov blev inte alls som jag hade planerat. Hela livet är upp och nedvänt. I torsdags firade vi alla hjärtans dag genom att dansa och dricka shots för 30 spänn på Bogrens. Igår åkte jag, mamma och systra mi till Göteborg. Jag handlade lite presenter och lite till mig själv. En kjol och en tröja från topshop så jag kände mig precis som Sandra Beijer. Även mänsklig värme på vinyl, gotta love vinyl rea på bengans, och en rea klänning på Monki. Jag älskar Göteborg.


När livet ändras

and love dares you to change our way of caring about ourselves får återigen bli dansa fastän hjärtat brister

Hej

Känner för att skriva. Borde skriva. Vill bara säga att jag har världens bästa vänner. Och här är en bild på jordnötssmörskakor jag och Josse bakade igår.


RSS 2.0