Matilda

Hängt med min saknade Matilda i två dagar i rad. Verkligen världsbäst.

Världens bästa helg

Stördaste, bästa, mest impulsiva och händelserika helg på så kort tid (förutom idag då jag inte gjort mer än ätit våfflor). Åkte till Stockholm på fredagen och sedan direkt till Göteborg på lördagen. Och allt däremellan var så himlahimla roligt.


Polkagris

Idag har jag inställd geografi. Alltså inga lektioner. Trippar runt hemma till tonerna av johnossis nya skiva, vilkens releasefest jag ska på imorgon. Exstasmode. Så en impulsiv och spontan fredag i Stockholm väntar mig imorgon med min kära Molly.

Har ätit det mest perfekta kokta ägget, sett på film, skypat med mina kära pa-medlemmar, skrivit analys, tal och sökt sommarjobb. Ikväll ska jag och Clara på esteternas föreställning på Stadsteatern. Pepp är jag! Puss på fin torsdag!


livet

Att livet för ett helt år sedan kunde vara så annorlunda. Att året gick så fort. Att vi tar studenten snart är helt sick. Men iaf, nu ska jag till hultsfred, även om hultsfred har flyttat till Stockholm.

Mat

Åt vegetarisk mat idag. Och nu måste jag plugga engelska. fuck this shit. Nu vet ni.


Mar. 19, 2013

Förlåt nu slutar jag.


Vad jag bryr mig om nu är dina armar om mig även om jag vet att jag måste glömma dig

Alltså vet inte hur många gånger jag lyssnat på den här låten det senaste. Känner bara hur vartenda ord träffar exakt rätt. För precis så är det. Vad jag bryr mig om nu är att se dig gråta.


Åh Gud det gör så ont att något så nära kan va så långt bort

Igår firade vi de andra två nittonåringarna. Mat, partydricka, Aftereightdrinkar och fruktsallad hos josefin ledde till dans på bogrens natten lång. och efterfest i form av fruktsallad var avslut på en grym kväll. Idag måste jag plugga. Massa. Die. Men annars är livet ganska bra.


fredagslista

När vaknade du imorse?
Runt sisådär åtta

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Det är fredag!

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Nej. Den senaste som ringde mig var Linnea, igår.

Vilket humör är du på?
Trött. Ska sova snart.

Har du ont någonstans?

Nej. Eller jo svanskotan min gör fortfarande ont sedan min vurpa på isen dagen innan 100-dagars.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Glass!

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
En salami och brie macka och te på Pims.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Ever? Vet inte, men idag facebook.

Vad ska du göra ikväll?
Ikväll har jag sett Anna Karenina och legat i soffan med mami

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Håkans nya låt!

Vad tycker du om din blogg?
Ganska torftig haha

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Såg på film och drack öl

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Vet inte, eller kommer inte ihåg om jag fått någon komplimang..

När fotade något senast, och vad?
Clara och hennes tekopp i eftermiddags!

Har du gjort av med pengar idag, på vad?
Fika

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Mitt täcke

Vad har du på dig idag?
Cosystrumpbyxor, svart klockad kjol och min blåa nerdtröja.

 

 Lista från niotillfem


det kommer aldrig vara över för mig.

lyssnalyssnalyssna!

spotify

fan. spotify uppdaterades precis. rip fina gamla spotify.

verklighet

Borde egentligen plugga. Men orkar inte. Sitter och drömmer mig bort istället. Vill flytta, åka till Berlin, Italien, på Hultsfred, ha vår och picknickar. Men nej, sitter nu på musikskolan med min ostfralla och drickyoghurt, lyssnar på Johnossi och försöker plugga socialpsykiatri och låtsas att det inte är svinigt kallt ute med min vårjacka.
 
 

Fast nä

Vilken jävla lögn att det ska va ens bästa tid


där lärde jag vad lurad betyder, och hur ont det gör

everybody hurts

Och vad jag bryr mig om nu Är att se din blick så sårad

Lyssnat konstant på Håkan, Markus Krunegård och Säkert de senaste dagarna. Vill bara dansa massa och dricka öl med fina människor. Eller mysa och dricka öl. För det var nog det bästa jag jag gjort på väldigt länge. Känner mig helt plötslig fri, men ändå arg. Kan lyssna på Håkan utan att hjärtat sviker mig helt. Mina vänner är bäst. Solen skiner. Det är vår. Jag har vårjacka. Men ändå vilken lögn att det ska va ens bästa tid. Fast äh, nu ska jag leva. Time for some food, tacos-rester in my heart.
 
 

din jakttrofé som du övergav

Någon dag är jag din jakttrofé som du övergav
Någon dag kanske jag kör över dig här utanför
Varför måste vi döda varandra
Nåt säger mig att du blir borta
En lång lång tid

Torsdagsledigt

Ingen geografi, vilket betyder att jag blev ledig idag. Tränat med Josse, ätit tonfisk och avokadosallad(to die for) och pluggat religion. Hej och hå!


Vad jag bryr mig om är att se dig gråta För jag har gråtit Och du ringde aldrig

Vad jag bryr mig är att du kallar på mig
Även om jag inte kommer tillbaks till dig

Tisdagsplugg

Här satt jag i skolan igår och myste i min ensamhet i ett studierum fullt av ettor.


måndagsångesten

Eftersom det är måndag och jag slutade klockan fyra tycker jag att det är okej att äta extra långt mellanmål och resterande utav förra veckans cheezballs och titta på girls istället för att plugga.

nitton

Igår firade vi Linnea som fyllde nitton i veckan. God mat, cheesecake och avslutade kvällen dansandes på Bogrens. Verkligen roligt. Nu måste jag skriva en tyskatext. Inte alls lika roligt.

Det dåliga bandet täcker över ljudet av sms som aldrig kommer


RSS 2.0