12. En vanlig dag hos mig..

Vaknar cirka 20 över 6 av the shining för stunden. men går kanske upp en kvart senare. springer runt som en idiot i mitt hem, äter frukost och om jag hinner springer jag iväg 20 över 7 mot linneas infart. men oftast failar det till sig och jag tar mig till skolan, med karin, via bil. skolan som börjar klockan 8 varenda morgon, förutom fredagar, rullar på. äcklig lunch för det mesta. hemma är jag vid fyra, eller efter fyra. om det är tisdag så har jag en timma dötid hemma tills jag faktiskt tar bussen ned till stan igen, orkester med massa fina till klockan 6 och buss hem igen. alltid när jag kommer hem från skolan så är jag helt slut så jag bara sätter mig i soffan med något mellanmål. sedan försöker jag mig på lite läxor. som nu, borde jag egentligen göra matte. men det är så tråkigt att jag inte kan med att börja. sedan sitter jag här, eller någonstans i mitt rum och lyssnar på musik ur högtalarna. vid tio börjar jag tänka på att kanske gå och lägga mig, men somnar oftast någon timma efter det. det var en dag i mitt liv. även fast det inte känns som något liv. helg är mitt liv. och lov. inte stress, hit och dit och massa plugg. you only live once.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0